كوله‌بار دغدغه‌هاي سال گذشته همچنان بر دوش صنعت قطعه‌سازي

آخرين خبرهاي تخصصي فناوري و موبايل هاي هوشمند را در اين مرجع بخوانيد.

كوله‌بار دغدغه‌هاي سال گذشته همچنان بر دوش صنعت قطعه‌سازي

۸ بازديد

اعضاي هيئت مديره هر يك از دو انجمن مهم صنعت قطعه در كشور (قطعه سازان و قطعه سازان و انجمن همگن نيروي محركه توليد قطعات) هفته گذشته و اين هفته اولين جلسات خود را جهت بررسي آخرين وضعيت توليد خودرو ، قطعات و موانع پيشرو. در نتيجه ، واضح است كه نگراني هاي اصلي سال …

كوله‌بار دغدغه‌هاي سال گذشته همچنان بر دوش صنعت قطعه‌سازي https://livemag.ir/2021/04/كوله‌بار-دغدغه‌هاي-سال-گذشته-همچنان/ https://livemag.ir/2021/04/كوله‌بار-دغدغه‌هاي-سال-گذشته-همچنان/#respond مجله زنده خبري Wed, 14 Apr 2021 12:05:27 0000 اقتصادي https://livemag.ir/2021/04/كوله‌بار-دغدغه‌هاي-سال-گذشته-همچنان/ اعضاي هيئت مديره هر يك از دو انجمن مهم صنعت قطعه در كشور (قطعه سازان و قطعه سازان و انجمن همگن نيروي محركه توليد قطعات) هفته گذشته و اين هفته اولين جلسات خود را جهت بررسي آخرين وضعيت توليد خودرو ، قطعات و موانع پيشرو. در نتيجه ، واضح است كه نگراني هاي اصلي سال …

اعضاي هيئت مديره هر يك از دو انجمن مهم صنعت قطعه در كشور (قطعه سازان و قطعه سازان و انجمن همگن نيروي محركه توليد قطعات) هفته گذشته و اين هفته اولين جلسات خود را جهت بررسي آخرين وضعيت توليد خودرو ، قطعات و موانع پيشرو. در نتيجه ، واضح است كه نگراني هاي اصلي سال گذشته همچنان به سال جاري منتقل شده و توليدكنندگان قطعات در كشور همچنان با دو مشكل كمبود نقدينگي و قيمت گذاري ، سفارشات خود را انجام مي دهند.

در همين رابطه ، مازيار بيگلو – دبير انجمن توليدكنندگان قطعات و مجموعه هاي خودروي كشور – در مصاحبه با مجله زنده خبري ، با بيان اينكه در جلسات با مديران دو خودروساز در پايان سال گذشته و اوايل سال جاري ، ما با اعلام اينكه عمده نگراني هايي كه در سال 1399 در مورد توليد قطعات در كشور وجود داشت و به سال 1400 منتقل شد ، اظهار داشت: در عمل هنوز مشكلات حل نشده باقي مانده است.

وي افزود: در جلسه اي كه با مديران دو خودروساز برگزار كرديم بحث گمرك و اينكه مبناي محاسبه نرخ ارز در گمرك تغيير كرده است كه خوشبختانه در روزهاي اخير تصميم گيري شد و به همان حالت بازگشت طبق سالهاي گذشته 4200 تن. “اما مشكل اصلي كمبود نقدينگي و قيمت خودرو است كه بايد رفع شود. بحث نقدينگي هنوز ادامه دارد و ريشه كمبود نقدينگي قيمت گذاري نظارتي است كه گريبان خودروسازان را گرفته است و ما همچنان اين مشكلات را تحمل مي كنيم. سال .

وي گفت: “با توجه به اينكه اين سال تحريم است ، اميدواريم امسال همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند ، درصد قابل توجهي از موانع ، به ويژه موانعي كه داخلي هستند و هيچ ارتباطي با تحريم ها و شرايط سياست خارجي ما ندارند.” حذف شود. دستيابي به تيراژ هدف براي سال 1400 در گرو از بين بردن چالش ها و موانع پيشرفت صنعت خودرو و قطعه سازي و مهمتر از همه كمبود نقدينگي است.

بيگلو افزود: علاوه بر اين ، چالش ديگري نيز در چند ماه اخير براي صنعت قطعه سازي كشور ايجاد شده است. با توجه به مشكل توزيع فولاد به توليدكنندگان قطعه در بورس كالا ، سياستهاي اتخاذ شده توسط وزارت صمت در زمينه قيمت گذاري ورقهاي فولادي مورد نياز سازندگان قطعه و روشهاي پياده سازي در سيستم بهينه سازندگان قطعه در توليد فولاد را به چالش كشيد و خريد آنها از بازار. مشتريان رايگان به دليل مشكلات نقدينگي مشابه ، تأمين كنندگان بازار آزاد براي توليدكنندگان قطعه امكان پذير نيست.

مجله زنده خبري در حال بررسي توزيع فولاد به توليدكنندگان قطعات در بورس كالا است و به زودي به آن رسيدگي مي كند.

ايجاد كميسيون “توليد ، پشتيباني و موانع” در انجمن توليد مناطق همگن كشور

طبق اعلام اتحاديه واحدهاي برق و قطعه سازان همگن ، در جلسه هيئت مديره با گروه صنعتي ايران خودرو مديرعامل ايران ، نظرات اعضاي هيئت مديره در مورد نتايج سال گذشته و آنچه بايد در سال جديد مورد توجه قرار گيرد ، بيان شد. پرداخت شده.

ارس محبي نژاد ، دبير انجمن صنايع همگن قطعات ، به تشكيل كميته توليد ، پشتيباني و موانع در اين انجمن اشاره كرد و گفت: اين كميته از ابتداي سال به رياست محمدرضا نجفي مانس (رئيس هيئت مديره) تشكيل شده است. انجمن قطعات همگن) بايد با كميته هاي مشابه در صنعت خودرو از جمله گروه صنعتي ايران خودرو همكاري كند.

وي افزود: سال گذشته كه به دليل تحريم ها و تاجگذاري نيز دشوار بود ، شاهد تلاش صنعت خودرو در كشور براي افزايش توليدات داخلي بوديم و پايان كار نصب موفقيت ارزشمندي بود كه با تكيه بر قدرت خانه سازان. “

محبي نژاد با اشاره به شعار امسال گفت: در سال هاي اخير و به خصوص سال گذشته بارها اعلام و پيگيري كرده ايم كه براي دستيابي به رونق واقعي توليد و جهش در توليد ، بايد موانع دست و پاگير توليد را برطرف كرده و پشتيباني لازم “اگر اين كار انجام شود. اگر موانع غير ضروري در زمينه فعاليت صنعتگران در كشور برداشته شود و پشتيباني لازم صورت گيرد ؛ ما شاهد تحقق واقعي توليد در سال 1400 خواهيم بود.

قاچاق لوازم يدكي و عدم همكاري سيستم بانكي. نمونه بارز عدم حمايت از توليد در سال گذشته

دبير انجمن صنايع همگن قطعات گفت: علي رغم تحريم هاي جامع و محدوديت هاي غير قابل انكار در مورد تاج ، قطعه سازان در كشور جريان توليد را حفظ كردند اما جهش توليد در اين بخش نياز به حمايت لازم از جريان توليد داشت كه اين متاسفانه به درستي اتفاق نيفتاده است. “قاچاق قطعات يدكي و عدم همكاري سيستم بانكي از مهمترين نمونه هاي عدم حمايت از جريان توليد در كشور در سال گذشته بود.

محبي نژاد معتقد است كه زنجيره تأمين صنعت خودرو در كشور به عنوان توليد كننده بايد مورد حمايت حقوقي ، دولتي و دولتي قرار گيرد و از طرف ديگر ، به عنوان تأمين كننده نيازهاي خط توليد نهايي توليدكنندگان خودرو ، به ويژه توجه به موانع موجود در راه سازندگان قطعه مهم است.

فرشاد مقيمي ، مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو نيز از تلاش قطعه سازان در سال 1399 تشكر كرد و گفت: “آنچه سال گذشته شاهد بوديم ، نمونه كاملي از ايثار و جهاد در زنجيره تأمين بود كه منجر به يك اتفاق بسيار بزرگ شد. در صنعت خودرو در كشور است. سال گذشته ما در عمل نشان داديم كه سازنده خودرو و قطعه ساز در يك كشتي هستند و زندگي بقيه به ديگري بستگي دارد. ما اميدواريم كه در سال 1400 اين روند طولاني تر و بهتر از قبل ادامه يابد.

بيش از 501000 وسيله نقليه تا 16 مارس 2017 توليد كرد ، وسايل نقليه ناقص را تا پايان آوريل 1400 به كمتر از 20،000 كاهش داد ، رشد متوسط ​​67٪ در توليد ديزل در سال 1399 در مقايسه با سال 1398 و كاهش شديد سهم مونتاژ شده وسايل نقليه در آمار وي توليد سال 1399 را آماري توصيف كرد كه همكاري م cooperationثر ايران خودرو و زنجيره تأمين آن در سال گذشته را نشان مي دهد.

در اين جلسه همچنين ذكر شد كه مسئله صنعت اتومبيل در اولين جلسه سران قوا در سال 1400 مطرح خواهد شد.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/04/كوله‌بار-دغدغه‌هاي-سال-گذشته-همچنان/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.