هدفوني با كيفيت ايربادهاي اپل و با قيمت نصف آن؛Anker Soundcore Liberty Air

آخرين خبرهاي تخصصي فناوري و موبايل هاي هوشمند را در اين مرجع بخوانيد.

هدفوني با كيفيت ايربادهاي اپل و با قيمت نصف آن؛Anker Soundcore Liberty Air

۱۱۲ بازديد

مدتها بود كه هيچ وسيله اي در هدفون هاي اپل وجود نداشت كه بتواند جايگزين مناسبي براي Apple AirPad باشد. اما با انتشار هدفون هاي بي سيم Anker Liberty Air كه به رنگ سياه و سفيد موجود است، به نظر مي رسد كه سرانجام حل شده است. اين هدفون حدود 80 دلار يا نيمي از قيمت Apple AirPad قيمت دارد. اين ميزان از هدفونهاي سيمي قبلي شركت بهتر است.
در نگاه اول، اين دستگاه شبيه به Apple AirPad است، اما پس از يك نگاه دقيق تر متوجه خواهيد شد كه اين دستگاه داراي طراحي جدا شده است و با پر كردن كانال هاي گوش، مانع از ورود صدا مي شويد. مانند بسياري از هدفون هاي ديگر كه از اين نوع طراحي برخوردار هستند و در گوش قرار دارند، اين هدفون همچنين داراي مشكلاتي هستند. يكي از مشكلات اين است كه اين تلفن ها ممكن است متناسب با گوش همه نباشد. در اين موارد، بسيار مهم است كه هدفون با بهترين كيفيت صدا در گوش كاربر قرار گيرد. براي رفع اين مشكل، هدفون در اندازه هاي مختلف پيچيده مي شود.

كيفي صدا در اين دستگاه بسيار خوب است. با وجود اين كه نمي‌توان صداي آن را با هدفون بي‌سيم Senheiser مقايسه كرد اما باس و وضوع صدا در هدفون شركت Anker خوب است و حتي مي‌تواند با ايرپاد اپل رقابت كند.

طول عمر باطري در اين دستگاه ۵ ساعت است. قاب شارژ به اندازه قاب شارژ ايرپاد اپل كوچك نيست اما اندازه آن مناسب است. اين قاب مي‌تواند تا ۳ بار دستگاه را شارژ كند اگر از دستگاه با صداي خيلي بالا استفاده كنيد احتمالا كم‌تر از ۵ ساعت شارژ داشته باشيد ولي اگر صدا را در حد ۶۰ الي ۷۰ درصد حفظ كنيد، مطمئنا ۵ ساعت شارژ خواهيد داشت. به خاطر داشته باشيد كه كيفيت صدا طوري است كه احتمالا نياز نخواهيد داشت كه صدا را خيلي بالا ببريد.

قاب شارژ چه خوب و چه بد با استفاده از Micro-USB شارژ مي‌شود و از USB-C استفاده نمي‌كند. در صورتي كه شارژ هر دو دستگاه‌ها (يعني هدفون‌ها و قاب شارژ) خالي باشد، حدود ۲ ساعت زمان مي‌برد تا به طور كامل شارژ شود.

هدفون‌ها سيستم كنترلي لمسي دارند. با استفاده از اين سيستم نمي‌توانيد صدا را كم و زياد كنيد (اين كار فقط توسط گوشي موبايل انجام مي‌گيرد) ولي به راحتي مي‌توانيد موسيقي را قطع و وصل كنيد، تلفن را وصل كنيد و يا به دستيار صوتي دسترسي داشته باشيد.

صدا

در ايرپادهاي اپل مي‌توانيد از هر كدام از گوشي‌ها به عنوان يك دستگاه مجزا استفاده كنيد و با آن مكالمه داشته باشيد. اما در هدفون Liberty Air  فقط مي‌توانيد گوشي سمت راست را به صورت مجزا استفاده كنيد. گوشي سمت راست Master و گوشي سمت چپ به عنوان Support شناخته مي‌شود كه در كنار هم يك ارتباط استريو ايجاد مي‌كنند.

همانطور كه در بسياري هدفون‌هاي بي‌سيم وجود دارد، اين دستگاه هم در زمان پخش ويديو در زمينه صدا كمي تأخير دارد. البته اين موضوع به اندازه‌اي نيست كه كاربر را دچار مشكل كند اما مي‌توان گفت كه Anker در اين زمينه قابليت اين كه كيفيت و عملكرد بهتري از خود به جاي بگذارد را داشته است.

مقايسه با ايرپاد اپل

اگر جزو افرادي هستيد كه وضعيت گوش خوبي دارند و مي‌توانيد به راحتي از ايرپاد اپل استفاده كنيد، همچنان اين دستگاه مزيت‌هاي عملكردي نه چندان زيادي براي شما دارد؛ خصوصا زماني كه مي‌خواهيد از آن براي مكالمه تلفني استفاده كنيد. هدفون liberty Air شركت Anker اگر بهتر از ايرپاد نباشد مطمئنا كيفيتي مشابه آن دارد. تا زماني كه با طراحي هدفون به شكل ايزوله براي صداي نويز محيط مشكلي نداشته باشيد، اين هدفون يك جايگزين خوب براي ايرپادهاي اپل محسوب مي‌شود. قيمت اين دستكاه نصف ايرپاد است و مي‌تواند كيفيت صداي بسيار خوبي براي شما تأمين كند و تجربه شنيداري خوبي ايجاد كند.

همچنين لازم به ذكر است كه اگر Anker توانسته با۸۰ دلار چنين دستگاهي توليد كند، مطمئنا شركت‌هاي ديگر نيز مي‌توانند چنين كاري كنند. با پيشرفت صنعت در زمينه قطعه سازي و همچنين بهتر شدن وضعيت چيپست‌هاي بلوتوث، به احتمالا زياد ايرپاد به زودي از ميان برداشته خواهد شد. به همين دليل است كه صحبت‌هايي در خصوص معرفي ايرپاد ۲ در سال ۲۰۱۹ به گوش مي‌رسد.

نكات مثبت: هدفون Liberty Air شركت Anker قيمتي نصف قيمت ايرپادهاي اپل دارد و مي‌توان گفت خروجي صدايش مشابه و حتي بهتر از اين هدفون‌هاي اپل است. اين هدفون‌ها عملكرد بي‌سيم خيلي خوبي دارند و طول عمر باطري‌شان حدود ۵ ساعت است. سيستم شارژ فشرده‌اي دارند و قاب شارژ توانايي ۳ بار شارژ بدون نياز به برق را دارد.

نكات منفي: قاب شارژ با Micro-USB شارژ مي‌شود و از  USB-C استفاده نمي‌كند و اين در زمينه شارژ يك نكته منفي محسوب مي‌شود. اگر نتوانيد هدفون را به خوبي در گوش خود قرار دهيد و آن را محكم نكنيد، كيفيت صداي خوبي نخواهيد داشت.

نتيجه‌گيري: تا زماني كه با طراحي هدفون به شكل ايزوله براي صداي نويز محيط مشكلي نداشته باشيد، اين هدفون يك جايگزين خوب براي ايرپادهاي اپل محسوب مي‌شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.